مدیریت افسردگی کودکان و نوجوانان

به عنوان والدین هر چه میزان آگاهی های روانشناسانه ی شما بالاتر باشد، بهتر و بیشتر می توانید فرزندان را کمک کنید. برای مدیریت افسردگی کودکان و نوجوانان راه های زیر را دنبال کنید:

1. مهم ترین گام این است که خودتان را برای شناسایی علائم و نشانه ها آماده کنید. کودکان و نوجوان افسرده علائمی مانند موارد رو به رو نشان می دهند: عزت نفس پایین، کاهش علاقه مندی به فعالیت ها، ناامیدی، افت تحصیلی، تغییرات شدید در الگوی غذا خوردن، احساس شرم و گناه، کاهش انرژی و انگیزه، خستگی و درد بدنی، تفکرات خودکشی و مرگ. اگر متوجه شدید که فرزندتان یکی یا چند تا از علائم زیر را دارد، فورا او را پیش روانشناس متخصص ببرید.

کمک های حرفه ای برای مدیریت افسردگی کودکان و نوجوانان

2. کمک های حرفه ای. قطعا مدیریت افسردگی کودکان و نوجوانان بر عهده ی شما هست اما این را بدانید که شما هرگز درمانگر نیستید و حتی اگر واقعا درمانگر هم باشید بهتر است مسئولیت درمان فرزندان خودتان را برعهده نگیرید چرا که این یک کار حرفه ای نمی باشد و قطعا تداخلات احساسی مادر و فرزند مانع از پیشرفت طبیعی روند درمان خواهد شد. بنابراین یاد بگیرید که در صورت نیاز یک درمانگر صاحب صلاحیت را انتخاب کنید و فرزندتان را پیش او ببرید.

مدیریت افسردگی کودکان و نوجوانان

3. حمایت عاطفی گسترده ای از فرزندتان داشته باشید، چون الان در برهه ای قرار دارد که به شدت آسیب پذیر شده است. زمان با کیفیتی را با او سپری کنید. او را تشویق کنید با شما حرف های صادقانه و روراستی بزند. به درستی به هر چه می گوید گوش کنید. متوجه تلاش های درونی وی باشید و در یک کلام او را درک کنید. متوجه خواهید که به مرور در کنار داشتن یک درمانگر خوب حال فرزندتان بهتر می شود.

4. او را تشویق کنید که یک سبک زندگی سالم داشته باشد. سلامت روح و بدن بسیار به هم مرتبط هستند. به همین دلیل نیاز دارید مطمئن شوید که الگوی تغذیه ی فرزندتان اصلاح شده است، در یک تایم معین می خوابد و هر روز صبح سر ساعت خاصی بیدار می شود. از او بخواهید به طور مرتب ورزش کند و حتی می توانید یک دوست برایش پیدا کنید که برای این کار انگیزه بگیرد و تنبلی را کنار بگذارد.

5. کاری کنید که حس تعلق خاطر پیدا کند. او را در تیم ورزشی محلی ثبت نام کنید. به او بگویید در رویدادهای اجتماعی شرکت کند، مهمانی های خانوادگی ترتیب دهید.

افزودن دیدگاه

لطفا دیدگاه خود را بنویسید